Հոբսն ու Լոկը համարձակորեն առաջ են քաշում մի դրույթ, ըստ որի՝ պետությունն ու հասարակությունը մարդկանց համաձայնության արդյունք են, այսինքն մի բան է, ինչ ստեղծվել է մարդու կողմից, ոչ թե տրվել է ի բնե, և պետական իշխանությունը մի բան է, ինչին համաձայնել են մարդիկ: 18-րդ դարում Ռուսսոն ասում է՝ օրինական է այն իշխանությունը, որին համաձայնություն են տվել, որի շուրջ համաձայնվել են անհատները, այլ կերպ ասած՝ ուժի իրավունքը չի կարող պետության հիմք լինել և չի կարող պետական իշխանության կայունության հիմք լինել: Օրինական է միայն այն իշխանությունը, որին իսկապես համաձայնություն են տվել: Եվ այս թեզերով նրանք հնարավորություն ընձեռեցին միջնադարյան հպատակից մարդուն դառնալ քաղաքացի՝ իր իրավունքներով և պարտավորություններով և, ինչպես արդեն նշվել է, կազմաքանդել կամ գոնե սկիզբ դնել մի գործընթացի, որը կկազմաքանդի քաղաքական և քաղաքացիական կարգավիճակների անհավասարությունները:
Գրականության ցանկ
- Hampton Jean, Contract and Consent, In: A Companion to Contemporary Political Philosophy, 2nd Edition, ed. by Robert E Goodin, Philip Pettit and Thomas Pogge, Malden, 2007, vol. II.
- Hobbes Thomas, Leviathan, http://socserv2.socsci.mcmaster.ca/econ/ugcm/3ll3/hobbes/Leviathan.pdf, Гоббс Томас, Левиафан, Сочинения в двух томах, М. 1991, т. 2.
- Locke John, Two Treatises of Government, http://socserv2.socsci.mcmaster.ca/econ/ugcm/3ll3/locke/government.pdf, Локк Джон, Два Трактата о Правлении, http://www.civisbook.ru/files/File/Lokk_Traktaty_2.pdf.
- Rousseau Jean-Jacques, Discourse on the Origin of Inequality.com/diskone/ineq.pdf
- Руссо Жан Жак, Об Общественном Договоре, или Принципы Политичекого Права, http://www.lib.ru/FILOSOF/RUSSO/prawo.txt
- Rousseau Jean-Jacques, Discourse on the Origin of Inequality.com/diskone/ineq.pdf
- Руссо Жан Жак, Об Общественном Договоре, или Принципы Политического Права, http://www.lib.ru/FILOSOF/RUSSO/prawo.txt